دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

طبقه بندی موضوعی

5 ترفند پرکاربرد گوشی های اندرویدی

پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۸:۵۲ ب.ظ

گوشی های اندرویدی یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین گوشی هایی هستند که این روزها در کنار رقیب خود "IOS" به پیشرفت خود ادامه داده اند و بسیاری از شرکت های زیرمجموعه از این سیستم عامل برای گوشی های خود استفاده می کنند. با این حال، به طور طبیعی، هر سیستم عامل نکاتی دارد که ممکن است هیچ یک از ما اطلاعات دقیقی در مورد آنها نداشته باشیم. در ادامه با وبلاگ دیجی ترند همراه باشید.

بنابراین برخی از ویژگی ها و ترفند گوشی اندرویدی می توانند کار روزانه هر یک از ما را راحت تر از آنچه تصور می کنید آسان کنند و به مرور زمان شاید تا به حال نام آن ها را نشنیده باشید یا از آن ها استفاده نکرده باشید. روش های قدیمی که ممکن است زمان زیادی برای کمک گرفتن نیاز داشته باشد.

اما جای نگرانی نیست زیرا قصد داریم تعدادی از مهم ترین ترفندهای گوشی های اندرویدی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هر چه سریعتر و بهتر از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. با ما همراه باشید.

1- جستجوی صوتی گوگل

شاید چندین بار با دوستانی که آیفون دارند دیده باشید که از برنامه «سیری» استفاده می کنند و از طریق آن نیازهای خود را در زمینه های مختلف برآورده می کنند. اما این قابلیت فقط در گوشی های موبایل آیفون های ساخت اپل نیست!! همچنین می توانید این کار را با استفاده از جستجوی صوتی گوگل انجام دهید تا بتوانید به راحتی جستجو کنید.

برای مثال تصور کنید که در حال انجام یک بازی هستید و ناگهان به جستجوی کلمه کلیدی در گوگل فکر می کنید یا می خواهید بدون ترک بازی با یکی از دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شاید چنین چیزی غیرممکن باشد و به طور کلی از بازی خارج شوید و کاری را که می خواستید انجام دهید.

لازم به ذکر است که با استفاده از جستجوی صوتی گوگل دیگر نیازی به جستجو و انجام کارهای دیگری که می خواهید ندارید! برای استفاده از این گزینه ابتدا باید دیتای گوشی خود را روشن کنید و سپس دست خود را برای چند ثانیه روی دکمه هوم نگه دارید و سپس از گوگل بخواهید که عبارت مورد نظر را مانند سیری انجام دهد.

2- بهینه سازی گوشی

با استفاده مکرر و باز و بسته کردن برنامه هایی که در طول روز از آنها استفاده می کنید، حافظه رم گوشی شما پر می شود و در نتیجه طبیعتاً احتمال کند شدن سرعت گوشی شما وجود خواهد داشت. اما به نظر شما راه حل چیست؟ آیا می توان از داخل گوشی این کار را انجام داد و برنامه های باز را بست؟ پاسخ سوال شما بسیار ساده است و اندروید یک راه حل داخلی برای این مشکل دارد.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید وارد «تنظیمات» شده و در منوی تنظیمات عبارت «Device care» را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید. این برنامه یک برنامه بهینه ساز است و می توانید از آن برای خالی کردن حافظه رم پر شده توسط برنامه هایی که باز و بسته کرده اید استفاده کنید.

3- گوشی را کامل خالی کنید

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مشکلاتی که ممکن است هر یک از ما کاربران گوشی های هوشمند با آن مواجه شویم، مواجه شدن ناگهانی با پر شدن حافظه گوشی و دیدن اعلان دقیقاً در منوی بالایی است. اما جای نگرانی نیست زیرا به راحتی می توانید حافظه گوشی را پاک کنید.

4- کنترل موسیقی در صفحه قفل

یکی از مهم ترین اپلیکیشن های گوشی های سامسونگ، پخش کننده موسیقی اختصاصی سامسونگ است که بدون شک یکی از مجهزترین و کارآمدترین پخش کننده های موسیقی برای گوشی های اندرویدی از جمله سامسونگ است که دارای امکانات و اپلیکیشن های متنوعی است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن اشاره کرد این است که می توانید به راحتی موسیقی را در صفحه قفل کنترل کنید!

برای فعال سازی این قابلیت باید وارد Samsung Music Player شوید. سپس از طریق 3 نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست، تنظیمات را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه باید گزینه “Control using Lock screen” را فعال کنید. پس از فعال سازی می توانید موسیقی را در صفحه قفل گوشی خود کنترل کنید.

5- استفاده از ویجت های اندروید

ویجت ها برنامه های جانبی یا جانبی هستند که اکثر برنامه هایی که دانلود می کنید شامل این ویجت می شود! بنابراین برای استفاده از ویجت ها در صفحه اصلی گوشی می توانید انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا گزینه های زیر باز شوند که ویجت ها یکی از ترفندهای اندروید هستند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین تاج گل نمایشگاه برای کاربران ایرانی کدام است؟

لیست گوشی های ارزان قیمت شیائومی | 2 تا 4 میلیون

 

 

منبع: makeuseof

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۱۰
علی دیانتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی