دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

طبقه بندی موضوعی

تکنولوژی واقعیت افزوده AR چیست؟

پنجشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۶:۱۸ ب.ظ

اگر در مورد بازاریابی واقعیت افزوده یا AR چیزی نمی دانید ، این مقاله را همین حالا بخوانید تا از رقبا عقب نزنید! این فناوری هنوز در ابتدای راه است و بنابراین توسط همه مارک ها استفاده نمی شود و رقابت کم است. همین نشان می دهد که می توانید به راحتی از این فناوری با یک کمپین ساده استفاده کرده و در صنعت خود رهبری کنید. اکنون یک فناوری واقعیت افزوده یا AR چیست و چگونه به ما در تبلیغات کمک می کند؟ نمونه هایی از اجرای آن چیست؟ در ادامه با وبلاگ دیجی ترند همراه باشید.

بازاریابی AP یا بازاریابی واقعیت افزوده آخرین نوع بازاریابی است که تا حد زیادی با فناوری درگیر است. بازاریابی واقعیت افزوده می تواند مخاطب را تا 5 ثانیه درگیر نگه دارد و حتی آن را شوکه کند ، نرخ تعامل را 5 ٪ افزایش داده و در نهایت نرخ خرید را 5 ٪ افزایش دهد. این فناوری هنوز در ابتدای راه است و بنابراین توسط همه مارک ها استفاده نمی شود و رقابت کم است. همین نشان می دهد که می توانید به راحتی از این فناوری با یک کمپین ساده استفاده کرده و در صنعت خود رهبری کنید. اکنون یک فناوری واقعیت افزوده یا AR چیست و چگونه به ما در تبلیغات کمک می کند؟ نمونه هایی از اجرای آن چیست؟ این مقاله را بخوانید

فناوری واقعیت افزوده چیست؟

به عبارت ساده ، واقعیت افزوده نوعی فناوری است که عوامل مجازی در دنیای واقعی را به ما نشان می دهد. یک مثال بسیار ساده در تلفن شما وجود دارد ، شما ممکن است فیلترهای Snapchat را روی خرگوش های سر یا گربه های خود مشاهده کرده باشید ، یا کاربردی ترین برنامه هایی است که به شما لوازم خانگی مانند میز در فضای اتاق خود را نشان می دهد. می دهند. نمونه اولیه واقعیت افزوده بازی جذاب "Pokemon Go" بود که در سال 6 وارد بازار شد و با بازی می توانید شخصیت Pokémon را در خیابان ها ببینید و حتی با ابزارهای زمان واقعی یا افراد تعامل داشته باشید.

نقش فناوری AR در بازاریابی و تبلیغات

با روند تکنولوژی AR ، مارک های بزرگ تصور می کردند از این فناوری جذاب و سرگرم کننده به نفع تجارت خود استفاده می کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را با برند خود درگیر کنند. برخی از این مشاغل از این فناوری در تبلیغات خود استفاده کرده اند و برخی از مشاغل تا حدی بخشی از تجارت خود را دارند.


با روند فناوری AR ، مارک های بزرگ از آن برای منافع تجاری خود استفاده می کنند
به عنوان مثال ، برخی از عینک ها از این فناوری استفاده می کردند تا مشتری ابتدا بدون اینکه حتی در مغازه شرکت کند ، قبل از خرید ، عینک را روی صورت خود امتحان کند و سپس آن را سفارش دهد. این باعث رضایت مشتری می شود و هزینه های مرجع را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در اینجا چند نمونه جالب از مارک های مختلف که از بازاریابی AR استفاده کرده اند آورده شده است.

برند Home Depot

چیدمان خانگی و دکوراسیون داخلی یکی از سخت ترین چیزها است. به ویژه هنگامی که ما قصد خرید آنلاین را داریم ، به عنوان مثال ، چگونه می دانیم که کاغذ دیواری زرد که در تصویر بسیار زیبا به نظر می رسد به اتاق ما می آید؟ یا آیا میز ما عاشق مدل سازی در اندازه اتاق خود هستیم؟

سال 4 بود که برند Home Depot برنامه واقعیت افزوده خود را با نام Project Color منتشر کرد. با استفاده از این برنامه می توانید تمام رنگ ها را برای دیوارها و وسایل خود امتحان کنید ، و جالب اینکه ، این فناوری آنقدر دقیق است که میزان نور ، لوازم و حتی سایه ها را در نظر می گیرد تا واقع بینانه ترین راه ممکن را برای مخاطب نشان دهد. اینجاست که می توانید قبل از هزینه ، دیوار خود را با کاغذ دیواری زرد مشاهده کنید.

برند Home Depot

سال 2 ، Home Depot یک قدم جلوتر برداشت و امروز حتی می توانید لوازم خانگی مختلفی را در اتاق خود بکشید و ببینید که چگونه در اتاق شما به نظر می رسند. البته این مارک تنها مارک دکوراسیون منزل نیست که از بازاریابی AR استفاده می کند. مارک های بزرگ لوازم خانگی مانند IKEA و Lowe نیز از فناوری AR برای مشتریان خود استفاده می کنند.

برند تیمبرلند

شما چندین بار سعی در خرید لباس کرده اید ، و از آنجا که اتاق پرو یک صف طولانی داشت ، این را به فروشنده گفتید: "من این لباس را می خرم و اگر در بدنم نبودم ، فردا آن را برمی گردانم."

ممکن است شما به دلیل خستگی و خسته شدن از خرید لباس برای مدت طولانی تمایلی نداشته باشید. برند تیمبرلند ، یکی از مارک های پیشرو در بازاریابی واقعیت افزوده ، از سال 2 از فناوری AR استفاده کرده است. تیمبرلند یک اتاق پرو را طراحی کرده است که هر لباسی را که می خواهید نشان می دهد و در آینه واقعیت افزوده ، تصویری از خود با اندازه بدن تو.

عالی نیست؟ شما می توانید در 1 دقیقه 2 لباس مختلف بپوشید! به این ترتیب ، تیمبرلند نه تنها مشکل مشتریان خود را حل کرد و روند خرید آنها را آسان تر کرد ، بلکه سرگرمی را برای آنها ایجاد کرد که زمان بیشتری را در فروشگاه بگذراند و در نهایت منجر به خرید بیشتر شود. فقط مشکل مشتری خود را مشخص کنید و ببینید که چگونه می توانید در فناوری AR به او کمک کنید.

مارک Sephora

یکی از دلایلی که زنان را از خرید آنلاین دلسرد می کند این است که آنها نمی توانند محصولات را آزمایش کنند. به خصوص محصولی مانند رژ لب که کمی خطرناک است و شما نمی دانید این رنگ لب به پوست شما می آید یا خیر. Sefura یکی از بزرگترین مارک های لوازم آرایشی است که این چالش را برای مشتریان خود حل کرده است. دو برنامه واقعیت افزوده Sispur ، برنامه Modiface و Artist Artist ، به مشتریان کمک می کند تا با دوربین تلفن خود آرایش های مختلفی را روی صورت خود امتحان کنند.

حتی با استفاده از برنامه Modiface می توانید تأثیر کرم های مختلف را روی صورت خود مشاهده کنید ، چیزی که از نظر جسمی در مغازه اجرا نمی شود. استفاده از واقعیت افزوده نه تنها برای مشتریان بسیار مفید و مفید بوده است بلکه باعث شده است که این برند از این برند آگاه تر شود و سایر کاربران را ترغیب به خرید از این مارک کند. از آنجا که مشتریان فیلم هایی را با این برنامه در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و به نوعی سفیران آرایش محبوب تبدیل می شوند که در نهایت منجر به افزایش خرید از سیسورا می شود.

برند تئاتر AMC

یکی از مهمترین اصول در بازاریابی این است که پیام خود را به مشتری در زمان و مکان مناسب به مشتری منتقل کنید. این دقیقاً در مورد واقعیت افزوده اتفاق می افتد.

برند AMC که در تئاتر و تئاتر فعالیت می کند ، مخاطبان خود را به خوبی می شناسد و می داند که مخاطبان وی هنگام رفتن به سینما به دنبال فیلم های دیگر هستند. به این ترتیب ، وقتی شخصی در محیط سینما قرار دارد و یک پوستر فیلم جدید را می بیند ، می تواند کد پوستر را با برنامه واقعیت افزوده AMC اسکن کند و تریلر فیلم یا لیست بازیگران و در کل اطلاعات فیلم را ببیند.

جالب اینجاست که اگر مخاطب تریلر فیلم را دوست داشته باشد ، می تواند به راحتی بلیط را مستقیماً از درون برنامه AMC خریداری کند. البته ، مخاطب می تواند تریلر فیلم های موجود در شبکه هایی مانند YouTube را دنبال کند ، اما برنامه AMC به فیلم ها اختصاص دارد و مخاطبان می توانند بدون سردرگمی به همه فیلم ها دسترسی پیدا کنند.

برند تاکو بل

Taco Bell یکی از مارک های زنجیره غذایی مکزیکی است که به طور انحصاری ساندویچ تاکو را سرو می کند. در سال بود که تاکو بل در بسته بندی مواد غذایی خود از فناوری واقعیت افزوده استفاده کرد. هنگامی که شما سفارش ساندویچ تاکو بل را سفارش دادید ، یک کد در ساندویچ یا شیشه سودا وجود داشت که اگر مشتری آن را اسکن می کرد ، در توییتر یا فیس بوک به مشتری نشان داده می شد.

به طور طبیعی ، هر مشتری که وارد محتوای فیس بوک یا توییتر تاکو می شود می تواند آن را دنبال کند یا نظر خود را برای آن بگذارد. به طور کلی ، استراتژی ای که تاکو بل برای ایجاد پایه و اساس شبکه های اجتماعی خود قوی تر کرده و رابطه قوی تری با جامعه هدف خود برقرار می کند. این روش در آن زمان در صنایع فست فود بی نظیر بود.

2. برند StubHub

فناوری واقعیت افزوده دو عملکرد اساسی را انجام می دهد:

  • فضای مجازی را برای شما ترسیم می کند.
  • باعث تعامل بیشتر می شود

همین کار را برای StubHub انجام داد. این مارک یکی از شرکت هایی است که بلیط رویدادهای مختلف مانند ورزش ، هنری ، فرهنگی و رویدادهای دیگر را ارائه می دهد. StubHub تجربه را با استفاده از فناوری AR ترسیم می کند. همانطور که دقیقاً می بینید صندلی شما کجاست و تا کجا فاصله دارید ، می توانید دقیقاً در کجا قرار دارد و حتی زیر پاهای شما راحت است.

مدیر StubHub می گوید: "دلیل استفاده از فناوری واقعیت افزوده ، حل مسئله واقعاً با مشتری است و ما فقط به محض استفاده از فناوری این کار را نکردیم." مشتری امروز دیگر فقط هدف حضور در یک نمایشنامه نیست ، بلکه می خواهد تجربه خوبی کسب کند و احساس راحتی و راضی کند. "این برند در سال 2 از فناوری AR استفاده کرد و میزان تعامل کاربرد آن حدود دو بار در سال پیش بود.

برند نتفلیکس

یکی از سریال های محبوب Netflix "Strange Things" ، که همچنین محصول خود Netflix است. برای محبوبیت بیشتر این محصول ، Netflix مجموعه ای از لنزهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در Snapchat ارائه داده است که با استفاده از آن کاربر می تواند در صحنه های این سریال قدم بزند و در واقع یک لنز 2Degree داشته باشد. علاوه بر لنزها ، Netflix همچنین فیلترهایی را در Snapchat تهیه کرد تا محتوای آن ویروسی تر شود. در این فیلترها ، کاربر می تواند به یکی از غول های سریال عجیب و غریب به نام "Demigorgon" تبدیل شود.

برند پپسی

سال 4 بود که برند پپسی در یکی از ایستگاه های اتوبوس لندن از ایستاده واقعیت افزوده استفاده کرد. غرفه در خیابان با عوامل مجازی مانند پرواز سس در آسمان یا شیر که در خیابان قدم می زند نشان داده شده است.

در حقیقت ، استفاده از این فناوری شخصیت بازی دوست پپسی را بهتر کرده و تجربه مهیج را برای کاربر ایجاد کرده است. علاوه بر این ، ویدئویی از ایستگاه اتوبوس هیجان انگیز در YouTube منتشر شد که بیش از 2 میلیون بازدید به خود اختصاص داد. ممکن است فکر کنید که پپسی آنقدر شناخته شده است که برای معرفی و ترویج محصول خود به فناوری AR احتیاج ندارد. اما اشتباه نکنید ، با این کار ، پپسی مدتی خود را به زبانها انداخته بود و فیلم های او به صورت دستی بود و این برای او کافی بود.

نتیجه

استفاده از فناوری در بازاریابی تقریباً مسئله جدیدی است که سالها متداول بوده است. با این حال ، اگر هر بازاریاب توانایی استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را داشته باشد ، هر بازاریاب باید بتواند از خلاقانه ترین روش ممکن برای کمک به مخاطب استفاده کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۴
علی دیانتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی