دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

طبقه بندی موضوعی

یکی از سیستم عامل هایی که این روزها طرفداران و محبوبیت زیادی در بین رقبا و سایر سیستم عامل ها دارد متعلق به اندروید است که متعلق به گوگل است و هر از چند گاهی آپدیت جدیدی از این سیستم عامل برای کاربران منتشر می شود. که در آن باگ ها و مشکلات نسخه قدیمی برطرف شده است. در ادامه با وبلاگ دیجی ترند همراه باشید.

با این حال، باید بپذیریم که حتی اگر گران‌ترین گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید را داشته باشیم، ممکن است فقط به اندازه نیاز در طول روز از آن استفاده کنیم که شامل بررسی و بررسی روزانه صفحات مجازی، تنظیم ساعت زنگ دار، جستجو می‌شود. در گوگل، تماشای ویدیو، پخش موسیقی و غیره

اما این همه کاربردهایی نیست که می توان از اسمارت فون های اندرویدی کرد و برای راحتی کاربران، گوگل قابلیت های بیشتری را در گوشی های اندرویدی نصب کرده است که شاید از آن ها اطلاعی نداشته باشیم. به همین منظور قصد داریم در ادامه این مطلب از قسمت فناوری مرطوب شما را با ویژگی های پنهان اندروید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1- ذره بین اندروید

طبیعتا برای هر کدام از ما چندین بار پیش آمده که در فضای وب با تصویری مواجه می شویم که بسیار بی کیفیت است و متن نوشته شده در آن بسیار کم حجم و بی کیفیت است! برای مشاهده تصویر بلافاصله تصمیم می گیریم آن را دانلود کنیم و در گالری روی آن زوم کنیم و در نهایت به آنچه می خواهیم می رسیم.

اما این کارها می تواند بسیار زمان بر باشد و ممکن است در آن لحظه فکر کنیم که ای کاش گوشی مجهز به ذره بین بود! جای نگرانی نیست زیرا به راحتی می توانید از ذره بین اندروید استفاده کنید و این یکی از اکانت های مخفی اندروید است که می توانید با استفاده از آن به سرعت کار خود را پیش ببرید.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید از منوی کاربری وارد تنظیمات گوشی شده و سپس بر روی گزینه “Accessibility” کلیک کنید. حال در صفحه باز شده روی گزینه Interaction and dexterity و سپس روی منوی Assistant کلیک کنید که باید این گزینه را فعال کنید.

پس از فعال سازی این گزینه می توانید ویژگی های مختلفی را بر روی آیکون دایره اضافه کنید که یکی از آن ها “Magnify” است و می توانید همزمان با استفاده از این ترفند اندرویدی، روی هر چیزی که به آن علاقه دارید زوم کنید. حتی می توانید از گزینه اسکرین شات، قفل بدون فشار دادن دکمه پاور، روشنایی، صدا، پنل اعلان، روت کردن صفحه و غیره استفاده کنید.

2- ترکیب دو صفحه نمایش در اندروید

یکی از مهم ترین قابلیت های مخفی گوشی اندروید که شاید کمتر با آن آشنا باشیم، استفاده همزمان از دو اپلیکیشن در یک صفحه نمایش گوشی است که می تواند در سهولت استفاده از گوشی موثر باشد. اما معنای دقیق این ویژگی چیست؟ چطو میتواند استفاده شود؟ تصور کنید که همزمان از دو برنامه استفاده می کنید و برای بازکردن هر کدام باید مدام بین این دو صفحه حرکت کنید.

اما با استفاده از این ترفند اندرویدی نیازی به حرکت مداوم ندارید و می توانید از این دو برنامه همزمان و در یک صفحه استفاده کنید! برای استفاده از این ترفند اندرویدی می توانید ابتدا دست خود را روی دکمه پایین سمت چپ نگه دارید که به صورت خودکار صفحه جدیدی باز می شود که در آن باید برنامه دوم را انتخاب کنید.

اگر اینطور نیست باید یک بار روی دکمه پایین سمت چپ کلیک کنید و سپس دست خود را روی آیکون برنامه مورد نظر بگیرید و سپس منوی گزینه ها باز می شود و باید روی گزینه "Open in split screen view" کلیک کنید. همچنین می توانید پنجره دوم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید هر دو پنجره را از قبل باز کنید تا بتوانید انتخاب کنید.

3- تایپ با یک دست

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از گوشی‌های اندرویدی با صفحه نمایش بزرگ داشته باشیم این است که برای تایپ و استفاده از آن‌ها مجبور به استفاده از دو دست هستیم که ممکن است همیشه این امکان وجود نداشته باشد و به هر دلیلی نتوانیم از گوشی با دو دست استفاده کنیم. همان زمان. انجام دادن! پس باید گوشی را با کمترین قیمت بفروشیم و مدل کوچکتر بخریم؟!

دست خود را نگه! با استفاده از ترفند اندروید می توانید با یک دست تایپ کنید! این یکی از ویژگی های اندروید است که می توانید از آن استفاده کنید. برای فعال سازی این قابلیت ابتدا باید به صفحه چت بروید تا روی کادر نوشتن کلیک کنید تا صفحه کلید گوشی ظاهر شود. پس از ظاهر شدن، باید گزینه 3 نقطه افقی را فشار دهید.

حال باید روی کلمه Modes کلیک کنید و سپس گزینه One handed keyboard را انتخاب کنید. اکنون می توانید به راحتی تنها با یک دست تایپ کنید. برای غیرفعال سازی باید از ابتدا مراحل ذکر شده را انجام دهید و در مرحله آخر گزینه «صفحه کلید استاندارد» را انتخاب کنید تا به حالت اول برگردید.

   4- باز کردن قفل هوشمند

یکی از فناوری هایی که برای امنیت گوشی های هوشمند تعبیه شده است Smart Lock است که متعلق به اندروید است و می توانید تا حد امکان از آن برای امنیت گوشی هوشمند خود استفاده کنید. با استفاده از این ترفند اندرویدی می توانید قفل گوشی را به چند روش هوشمندانه باز کنید!

به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از «مکان‌های مورد اعتماد» مکانی را در گوشی خود تعریف کنید تا زمانی که در این مکان‌ها هستید، قفل گوشی به‌صورت هوشمند و خودکار باز شود. یا می توانید از گزینه "Voice match" استفاده کنید و گوشی با صدای شما و کلمه ای که در آن تعریف کرده اید باز می شود.

اما اگر قصد استفاده از این ترفندهای اندروید را دارید، ابتدا باید وارد منوی کاربری اندروید شوید. سپس "Lock Screen" و سپس "Smart lock" را انتخاب کنید. سپس برای ورود به این قسمت ابتدا باید رمزی که برای گوشی تعریف کرده اید وارد کنید و هر کدام از گزینه های موجود را بنا به میل خود فعال کنید.

   5- افزایش سرعت انیمیشن گوشی

گوشی های هوشمند اندرویدی یکی از سریع ترین دستگاه هایی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید که در حال حاضر بزرگترین و گران ترین پرچمداران این سیستم عامل هستند. اما اگر می خواهید هنگام انتخاب برنامه ها و تب ها برای باز و بسته شدن سرعت بالاتری را تجربه کنید، می توانید با آموزش ما به راحتی این کار را انجام دهید.

برای فعال سازی این قابلیت ابتدا باید از منوی کاربری وارد تنظیمات گوشی شده و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

   درباره > اطلاعات نرم افزار > بیشتر > شماره ساخت

چندین بار بر روی گزینه "Build number" کلیک کنید تا گزینه "Developer" در منوی کاربری گوشی شما اضافه شود. حال وارد قسمت Developer Option شده و بر روی “Window animation scale” کلیک کنید. به طور پیش فرض این گزینه روی 1 تنظیم شده است و برای باز و بسته شدن سریع تب ها می توانید گزینه بالایی آن را به "×5" تغییر دهید. انتخاب کنید.

 

منبع: android

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۲۷
علی دیانتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی