دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

دیجی ترند

مقاله و اخبار تکنولوژی

طبقه بندی موضوعی

یکی از مزیت های گوشی های سامسونگ نرم افزار غنی آنهاست که ابزارها و ویژگی های مفید زیادی را به همراه دارد. تنظیمات کاربردی زیادی در محصولات این شرکت کره ای وجود دارد که به کمک آنها می توانید از گوشی یا تبلت سری گلکسی خود بهتر استفاده کنید. با توجه به این موضوع، در این مقاله شما را با ۷ ویژگی کاربردی محصولات سامسونگ آشنا می کنیم که حتما باید امتحان کنید.

در ادامه با وبلاگ دیجی ترند همراه باشید.

1. دسترسی به تاریخچه اعلان

این روزها نوتیفیکیشن های زیادی در گوشی های هوشمند وجود دارد که اغلب بدون نگاه دقیق از آن ها چشم پوشی می کنیم و معمولا برای ما موضوع جدی نیست، اما گاهی ممکن است نوتیفیکیشنی حاوی اطلاعات مهم را از دست بدهیم. در چنین شرایطی، گوشی سامسونگ شما می تواند به شما در بازیابی اعلان مورد نظر کمک کند. محصولات این شرکت قابلیت ذخیره و نمایش تاریخچه اعلانات 24 ساعت گذشته را دارند. برای فعال کردن این ویژگی، موارد زیر را انجام دهید:

  • وارد منوی تنظیمات گوشی شده و سپس قسمت Notification و سپس گزینه Advanced settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Notification history را فعال کنید. پس از فعال سازی این ویژگی، گوشی شما شروع به ذخیره اعلان های دریافتی در طول روز می کند. برای مرتب نگه داشتن موارد، دستگاه به طور خودکار اعلان‌ها را براساس برنامه‌ها دسته‌بندی می‌کند.
  • برای مشاهده اعلان‌های دریافتی از یک برنامه خاص در 24 ساعت گذشته، در همان سابقه اعلان، نماد منوی کشویی کنار نام برنامه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قبل از نمایش اعلان های 24 ساعت گذشته، بخشی مربوط به اعلان هایی که به تازگی از دست داده اید نمایش داده می شود.

2. استفاده از Edge Panels برای دسترسی سریعتر به برنامه ها و ویجت های مورد علاقه

یکی از مشکلات کاربرانی که اپلیکیشن های زیادی را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اند این است که در یافتن اپلیکیشن مورد نظر دچار مشکل می شوند. برای آسان‌تر کردن این کار، گوشی‌های سامسونگ به ویژگی Edge Panels مجهز شده‌اند که یک کشوی برنامه کوچک است که می‌توانید با کشیدن لبه صفحه به سمت مرکز به آن دسترسی داشته باشید.

این پنل کوچک دارای یک نشانگر عمودی در سمت راست یا چپ صفحه است که برای دسترسی بهتر می توان آن را تغییر مکان داد. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا عملکردهای زیادی مانند برقراری تماس، گرفتن اسکرین شات، ضبط صدا، بررسی آب و هوا، فعال کردن تایمر، دسترسی به ابزارهایی مانند خط کش و قطب نما و بسیاری از ویژگی های جالب دیگر را انجام دهید که هنگام کار با گوشی بهتر است. . با آنها آشنا خواهید شد.

برای فعال سازی Edge Panels باید وارد منوی تنظیمات و سپس قسمت Display شده و گزینه Edge Panels را فعال کنید. پس از فعال سازی این گزینه، آیکون یا دسته مربوطه در لبه نمایشگر فعال می شود که همانطور که اشاره کردیم قابل شخصی سازی است.

با کمک این پنل می توانید به اپلیکیشن های محبوب (حداکثر ۲۲ اپلیکیشن) دسترسی داشته باشید. برای تغییر چیدمان اپلیکیشن هایی که در این پنل قرار می دهید می توانید از منوی همبرگر و سپس گزینه Edit استفاده کنید. برای چیدمان پنل‌های جدیدی که امکان دسترسی به ابزارهای مختلف را فراهم می‌کنند، می‌توانید با وارد کردن همان قسمت Edge Panels که در تنظیمات بود، ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید یا آنها را از طریق فروشگاه Galaxy Apps دانلود کنید.

3. اسکرین شات های به اشتراک گذاشته شده را حذف کنید

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که معمولا اسکرین شات ها را با دیگران به اشتراک می گذارید اما فراموش می کنید آنها را از گالری گوشی خود حذف کنید، سامسونگ همچنان راه حلی برای شما دارد تا از پر شدن بی دلیل حافظه دستگاه جلوگیری کنید.

خوشبختانه، می‌توانید پس از اشتراک‌گذاری تصاویر از طریق نوار ابزار، آن‌ها را حذف کنید. برای این کار به منوی تنظیمات گوشی رفته و Advanced features را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Screenshots and screen recorder را انتخاب کرده و گزینه Delete after sharing from toolbar را فعال کنید.

توجه داشته باشید که نوار ابزار اسکرین شات تنها برای چند ثانیه پس از اشتراک گذاری ظاهر می شود و سپس ناپدید می شود. بنابراین اگر آن را از دست دادید، اسکرین شات در گالری شما ذخیره می شود و باید به صورت دستی آن را حذف کنید.

4. گوشی را با حرکات کنترل کنید

تلفن گلکسی شما به تعدادی حرکات و ژست های تعاملی مجهز است که می تواند کار با آن را آسان تر کند. برای یافتن تنظیمات مربوط به این ژست ها وارد منوی تنظیمات شده و پس از انتخاب گزینه Advanced features گزینه Motions and gestures را انتخاب کنید.

ویژگی هایی که در این بخش قابل مشاهده است شامل موارد زیر است:

  • Lift to wake: این قابلیت با بلند شدن گوشی به طور خودکار صفحه نمایش را روشن می کند.
  • برای روشن کردن صفحه دوبار ضربه بزنید و برای خاموش کردن صفحه با دو ضربه سریع: با فعال کردن این ویژگی می‌توانید بدون فشار دادن کلید قفل صفحه را روشن یا خاموش کنید.
  • روشن نگه داشتن صفحه هنگام مشاهده: این ویژگی وظیفه روشن نگه داشتن صفحه نمایش را در حین تماشای محتوا دارد.
  • هشدار هنگام برداشتن تلفن: با ارسال بازخورد لرزشی هنگام برداشتن تلفن، به شما اطلاع می‌دهد که تماس یا پیامک بی‌پاسخی دارید.

5. لانچر بازی یا لانچر بازی

لانچر بازی یکی دیگر از قابلیت های گوشیهای سامسونگ است که مدت هاست در گوشی های سامسونگ وجود داشته است. در واقع این لانچر یک محیط اختصاصی برای بازی های موبایلی است که آنها را سازماندهی می کند و ویژگی های خاصی را ارائه می دهد که تجربه بازی با موبایل را افزایش می دهد. برای مثال، می‌توانید برنامه‌ها، صفحات وب و عکس‌های گالری مربوط به بازی را نشانه‌گذاری کنید تا سریع‌تر به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید تمام اعلان‌های بازی را در یک مکان ببینید، بنابراین اگر چیزی را از دست دادید، می‌توانید دوباره آن را ببینید.

ویژگی Instant Plays به شما امکان می‌دهد بازی‌های جدید را فوراً امتحان کنید تا ببینید آیا ارزش دانلود دارند یا خیر. Game Booster یکی دیگر از ویژگی هایی است که با استفاده از آن می توانید انواع تنظیمات را برای داشتن یک گیم پلی بهینه تر، صرفه جویی در مصرف باتری و جلوگیری از حواس پرتی های احتمالی سفارشی کنید. همه این ویژگی ها در کنار هم لانچر بازی سامسونگ را به جایگزینی مناسب برای سرویس بازی های گوگل پلی تبدیل می کند. برای فعال کردن این لانچر مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد منوی تنظیمات شده و Advanced features را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین به Game Launcher بروید. این قابلیت را فعال کنید.
  • پس از فعال سازی آیکون این لانچر به منوی اپلیکیشن های شما اضافه می شود.

6. کیفیت صدای دستگاه گلکسی خود را بهبود بخشید

اگر از کیفیت صدای دستگاه گلکسی خود راضی نیستید، راه های مختلفی برای بهبود آن وجود دارد. با رفتن به منوی تنظیمات و انتخاب گزینه Sounds and Vibration و سپس انتخاب گزینه Sound quality and effect می توانید کیفیت صدای گوشی ها یا تبلت های سامسونگ را بهبود ببخشید.

در این بخش گزینه های زیر را خواهید دید:

  • Dolby Atmos: Dolby Atmos یک فناوری صدای فراگیر است که یک افکت صوتی 360 درجه شبیه به سینماها را شبیه سازی می کند. با فعال کردن این ویژگی، وضوح موسیقی و کیفیت کلی آن بهبود می یابد. همچنین می توانید از Dolby Atmos برای سایر برنامه ها مانند برقراری تماس یا تماشای فیلم استفاده کنید. با انتخاب منوی Dolby Atmos می توانید به حالت های خودکار، فیلم، موسیقی یا صدا دسترسی داشته باشید. همچنین برای فعال سازی Dolby Atmos در حالت بازی گزینه ای به نام Dolby Atmos برای بازی وجود دارد.
  • اکولایزر: این گزینه به شما امکان می دهد با استفاده از اکولایزر صدا را تغییر دهید. با استفاده از این ویژگی، می توانید اوج، پایین و میانه را دستکاری کنید تا کیفیتی متناسب با سلیقه خود داشته باشید یا از میان گزینه های موجود که شامل پاپ، کلاسیک، جاز، راک و معمولی است، انتخاب کنید.
  • UHQ Upscaler: این گزینه وضوح موسیقی شما را برای بهبود جزئیات و وضوح افزایش می دهد. البته باید بدانید که این قابلیت فقط برای هدفون های سیمی وجود دارد، اما اگر گوشی شما جک 3.5 میلی متری ندارد، می توانید با استفاده از مبدل USB-C به جک 3.5 میلی متری صدا، از این قابلیت برای هدفون های سیمی خود استفاده کنید.
  • انطباق صدا: گوش های هر فرد منحصر به فرد است و نسبت به فرکانس های صدا متفاوت از دیگران حساسیت نشان می دهد. با دانستن این موضوع، قابلیت Adapt sound به کاربر این امکان را می دهد که به گوشی خود آموزش ایجاد پروفایل صدای مناسب برای گوش خود را بدهد که این کار با کمک تست شنوایی انجام می شود.

7. سبک اعلان های پاپ آپ را تغییر دهید

یکی دیگر از ویژگی های گوشی های سامسونگ این است که ظاهر اعلان های پاپ آپ را شخصی سازی می کند تا کم و بیش به چشم بیایند. برای اعمال این تغییرات مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی تنظیمات وارد قسمت Notifications شوید.
  • با انتخاب گزینه Brief pop-up settings گزینه Edge lightening style را انتخاب کنید.
  • در این قسمت می توانید افکت ها، رنگ، شفافیت و مدت زمان پیام های پاپ آپ را در زمان روشن یا خاموش بودن صفحه مشخص کنید.

جمع بندی

کره ای ها علاوه بر ویژگی های ذکر شده، امکانات فراوان دیگری را نیز برای محصولات خود در نظر گرفته اند که با گشت و گذار در گزینه های مختلف منوی تنظیمات دستگاه می توانید به آن ها پی ببرید. با استفاده از این ویژگی ها می توانید زمان کمتری را صرف انجام کارهای مختلف با تبلت یا گوشی های سامسونگ کنید، بهره وری خود را افزایش دهید و سبک زندگی خود را بهبود بخشید.

همچنین می‌توانید با دانلود برنامه‌های Good Lock labs سامسونگ که در فروشگاه گلکسی موجود است، نحوه کار با تلفن خود را به سطح دیگری ارتقا دهید. میزان شخصی سازی و تغییر ظاهری که این اپلیکیشن ها به دستگاه می دهند قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۶
علی دیانتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی